"I never cease to be amazed at the power of the coaching process..."
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description

"Uw verkopers maken het verschil."

Deze kreet hebt u zeker al 37 keer gehoord. Jammer dat u er dan ook niet meer van opkijkt, want ze blijft maar al te waar.

Alleen, hebt u er als eens bij stilgestaan wie uw verkopers precies zijn? Dat zijn inderdaad die goedbetaalde, van zelfvertrouwen blakende lui die met hun bedrijfswagen de baan op zijn. Maar uw verkopers, zijn dat niet evenzeer de medewerkers die zorgen voor heldere, correcte facturen? Of uw telefoniste die klanten op een efficiënte manier doorverbindt? En de truckchauffeur, die veelvuldiger in contact komt met uw klant dan de accountmanager?

Uw verkopers, dat zijn àl uw medewerkers. Deze visie noemen we Integrale VerkoopZorg. Het is een visie die ook bij rekrutering en selectie van nieuwe medewerkers van belang is.

Hier maakt Antoon Bulcke het verschil.

  1. Een commerciële attitude is een sleutelcriterium! Al van bij de eerste screening. En niet alleen bij commercieel medewerkers, maar bij àlle nieuwe medewerkers.
  2. Doorheen de hele testprocedure wordt dit commercieel potentieel onderzocht. Kandidaten die tekortkomen en waar ook training of coaching niet kan baten, krijgt u niet te zien.
  3. Antoon Bulcke begint niet aan de wervingsopdracht zonder uw bedrijf, haar cultuur en de afdeling waar de vacature zich stelt, grondig te leren kennen. Als er twijfel bestaat of het tussen een kandidaat en uw omgeving zal 'klikken', krijgt u die sollicitant niet te zien.
Is rekrutering en selectie dan toch een kwestie van intuïtie? Ja, en van nog veel meer dan dat. Antoon Bulcke heeft een methodiek ontwikkeld om het commercieel potentieel van kandidaten haarfijn te meten.

Zijn 30-jarige ervaring met verkoopmanagement, in tal van bedrijven , in de meest diverse sectoren en voor de meest uiteenlopende functies, staat garant voor de beste resultaten.